ΕΔΥ

Σχολική Γιορτή για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Posted in Δραστηριότητες

Την Παρασκευή, 22-03-2024 έγινε η σχολική γιορτή για να τιμηθεί η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821.

Την επιμέλεια της γιορτής είχαν η Αρετή Βλαχογιάννη (Φυσικός Ειδικής Αγωγής), η Κατερίνα Βαμπούλη (Γερμανικών), η Δέσποινα Ράμπια (Καλλιτεχνικών) και η Αθηνά Παναγοπούλου (μουσικός).

Η θεατρική ομάδα του σχολείου μας, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους, παρουσίασαν το έργο « ΞΥΠΝΑ ΡΑΓΙΑ!», που είναι βασισμένο στο θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλη «Το Μεγάλο μας Τσίρκο» (Διασκευή του Δ. Μαριόλη) και η χορωδία ερμήνευσε τραγούδια σχετικά με το πνεύμα της επετείου.

Συγχαίρουμε τους μαθητές μας και τους υπεύθυνους για τη διοργάνωση εκπαιδευτικούς για την θαυμάσια αυτή εκδήλωση.

θέματα εφηβίας

Posted in Δραστηριότητες

ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΣΤΟ 4Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ»

Στο 4ο Γυμνάσιο «Γιώργος Σεφέρης» πραγματοποιήθηκαν βιωματικές δράσεις μετά από πρόσκληση του σχολείου στο Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης Τρικάλων. Η κα Σουλιώτη Ρίτσα, Κοινωνική Ανθρωπολόγος  και στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης, ανταποκρίθηκε με μεγάλη προθυμία στην πρόσκληση του σχολείου.

Όπως είπε η κα Σουλιώτη, οι έφηβοι αποτελούν κύρια ομάδα στόχο για το Κέντρο Πρόληψης, το οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενδυνάμωση της προσωπικότητάς τους και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους, ώστε να μπορέσουν ν’ αντισταθούν στις προκλήσεις, στην πίεση των συνομηλίκων και κατ’ επέκταση στις εξαρτήσεις.

 Η κα Σουλιώτη είχε μια δίωρη συνάντηση με κάθε τμήμα της Γ΄ τάξης και συζήτησε με τους μαθητές θέματα εφηβείας, δεδομένου ότι ηλικιακά οι μαθητές της Γ΄ τάξης βρίσκονται στην καρδιά της εφηβείας. Ο τρόπος προσέγγισης ήταν βιωματικός, βασίστηκε στη συζήτηση, στην εργασία σε μικρότερες ομάδες, την ενεργό συμμετοχή, τη γνώση που προκύπτει από τους ίδιους τους μαθητές. Στο πλαίσιο των δράσεων συζητήθηκαν οι σωματικές και κυρίως οι ψυχοκοινωνικές αλλαγές που γίνονται στη συγκεκριμένη αναπτυξιακή φάση και τις επιδράσεις που αυτές φέρουν στη συμπεριφορά των εφήβων. Επιπρόσθετα, συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τα παιδιά αυτής της ηλικίας και οι αιτίες που προκαλούν άγχος, φόβο ή μπλοκάρουν την καθημερινότητά τους. Έμφαση δόθηκε στην αναγκαιότητα κατανόησης του εαυτού τους και μοιράσματος των σκέψεων - συναισθημάτων για τη βελτίωση του κλίματος στη σχολική τάξη.

Ήταν μια εποικοδομητική εμπειρία για τους μαθητές, καθώς όπως ανέφεραν τους δόθηκε η ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές που αναπτύσσουν στην περίοδο αυτή, να εμβαθύνουν στα κίνητρα των συμπεριφορών τους και να αναπτύξουν τεχνικές διαχείρισης των  δυσκολιών σε ατομικό επίπεδο και σε επίπεδο κοινωνικών σχέσεων.

Ευχαριστούμε την Κα Σουλιώτη και το Κέντρο Πρόληψης για την άμεση ανταπόκρισή της στην πρόσκλησή μας.

                                                                                                                             Η υποδ/ντρια

Κα Μαρούση Ματίνα

 (κοινωνιολόγος)