Εκδρομή στη Βουλή

Την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου οι μαθητές της Γ΄ τάξης του 4ου Γυμνασίου Τρικάλων συμμετείχαμε σε μονοήμερη εκδρομή στην Αθήνα με σκοπό την επίσκεψή μας στο Μουσείο της Ακρόπολης και στη Βουλή των Ελλήνων.

Ξεκινήσαμε στις 6 το πρωί από τα Τρίκαλα και, αν και το ταξίδι διήρκησε αρκετές ώρες, η διαδρομή ήταν πολύ ευχάριστη. Γελάσαμε, βγάλαμε φωτογραφίες και ακούσαμε μουσική. Κάναμε δύο μικρές στάσεις ,για να ξεκουραστούμε και φτάσαμε στην Αθήνα πριν τις 12.

Η πρώτη μας στάση ήταν στο Μουσείο της Ακρόπολης. Στο διάδρομο προς το Μουσείο το δάπεδο είναι γυάλινο, έτσι ώστε να διακρίνεται η «παλιά πόλη». Διασχίζοντας τον προθάλαμο βρεθήκαμε στον πρώτο εκθεσιακό χώρο. Η κλίση είναι ανηφορική παραπέμποντας στην ανάβαση προς την Ακρόπολη. Ξεναγηθήκαμε στην Αίθουσα των Αρχαϊκών έργων και είδαμε εκθέματα από τον 7ο αιώνα π.Χ. , όπως Κόρες, Κούρους, Ιππείς και άλλα έργα και γλυπτά υψηλής τέχνης. Προχωρώντας στον πρώτο όροφο του μουσείου θαυμάσαμε τα γλυπτά των ναών της Αθηνάς Νίκης και του Ερέχθειου και φυσικά τις γνωστές Καρυάτιδες. Στέκονταν πανύψηλες και επιβλητικές όλες στις θέσεις τους, εκτός από μία, αυτή η οποία βρίσκεται, όπως όλοι ξέρουμε, στο Βρετανικό Μουσείο. Εντύπωση μας έκανε επίσης το αέτωμα του Εκατόμπεδου το οποίο απεικονίζει λιοντάρια που κατασπαράζουν έναν ταύρο. Αριστερά από τα λιοντάρια είναι ο Ηρακλής που παλεύει και δεξιά ο Τρισώματος δαίμονας που συμβολίζει τα τρία στοιχεία της φύσης: το νερό, τον αέρα και τη φωτιά. Ο τρίτος όροφος του μουσείου είναι αφιερωμένος στον Παρθενώνα. Η τοποθέτηση των κιόνων στις διαστάσεις του Παρθενώνα, τα αντίγραφα με τα αετώματα αποτελούν μια ζωντανή αναπαράσταση του μοναδικού συμβόλου σε όλο τον κόσμο, τον Παρθενώνα.

Μετά την έξοδό μας από το μουσείο, βαδίσαμε προς το Μοναστηράκι, όπου φάγαμε και ύστερα κάναμε βόλτες στα μαγαζιά της Ερμού.

Η επόμενη στάση μας ήταν στη Βουλή των Ελλήνων. Λίγο πριν, επισκεφτήκαμε την Προεδρική φρουρά με τους Τσολιάδες, οι οποίοι φρουρούν το άγαλμα του Άγνωστου Στρατιώτη. Μετά την είσοδό μας στη Βουλή πληροφορηθήκαμε για το κτίσιμό της, την ιστορία της, τους βουλευτές και το πολίτευμά μας. Ξεναγηθήκαμε σε συγκεκριμένους χώρους με εντυπωσιακότερο την Αίθουσα Συνεδριάσεων, όπου καθίσαμε στα έδρανα των βουλευτών και μάθαμε περισσότερα για την πολιτική διοίκηση της χώρας μας.

Μετά την επίσκεψή μας στη Βουλή, μπήκαμε στα λεωφορεία μας και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Η εκδρομή μας, σίγουρα, θα μου μείνει αξέχαστη ,γιατί εκτός του ότι πέρασα υπέροχα, έμαθα καινούρια πράγματα και οι αναμνήσεις της θα μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη μου.

Ευχαριστούμε τους συνοδούς-καθηγητές μας κ. Βαναργιώτη,τον κ. Μιχαλάκη, την κ. Χριστάνα και την κ. Ζαννιά που επιμελήθηκαν και οργάνωσαν την εκδρομή μας.